Pàgines

21/4/12

Que no faci llenya, el Volta-Llibres!

Article publicat a la secció "A corre-cuita" d'EL 9 NOU del 20-4-12:

"Dilluns, 16. Publiquem que els pressupostos de l’Estat no preveuen ni un ral per a la línia de tren de Puigcerdà. La casella està en blanc fins al 2015, inclòs. Recupero el que vaig publicar el 14 de novembre –fa cinc mesets– arran de la visita al mercat de Vic de la ínclita Dolors Montserrat a fer campanya pel PP. Li vaig demanar, incrèdul, per la promesa del candidat Enric Millo de desdoblar el tren no ja fins a Vic ni tan sols fins a Ripoll, sinó fins a Puigcerdà! “Ho hem estudiat, n’hem parlat amb exsecretaris d’Infraestructures, i és difícil però no impossible”, em deia tot recordant que ningú se’ls hauria cregut si uns anys abans haguessin promès que soterrarien el tren a Vic. Tot plegat, impressionant. No tinc paraules per definir-los. Em podrien dur al jutjat.


Dimarts, 17. Presenten la programació de Sant Jordi a Vic. D’entre tot, em quedo amb una iniciativa que espero que no acabi amb Sant Jordi i que tingui continuïtat: el Volta-Llibres. És allò que en altres països més llegits en diuen 'bookcrossing' i que la Viquipèdia catalana veig que en diu Passallibres. Es tracta d’un sistema més o menys organitzat, més o menys espontani, d’intercanvi de llibres. El que jo ja he llegit i que vull deixar a un altre, i aquell altre que algú ha deixat i que jo agafo. El sistema es pot complicar tant com es vulgui i pot arribar a ser un gran al·licient per als amants de la lectura. Ja en l’anterior mandat la CUP va proposar una cosa similar i l’aleshores regidor de Cultura, Xavier Solà, els va encolomar la feina d’organitzar-ho. No se n’ha sabut gaire res més, tot i que em diuen que alguna cosa van presentar. Ara espero que el nou regidor Joan López, a part de castells, també sigui capaç, amb el seu equip, d’aixecar una molt bona iniciativa com aquesta. Els lectors li ho agrairem. I si cal i s’escau, li prendrem el relleu. Volta’l!"