Pàgines

14/4/13

Guerra de sexes, noies contra nois

Continuo recuperant articles de fa uns dies. Aquest, publicat a la secció "A corre-cuita" d'EL 9 NOU del 8 de març de 2013:

"Som en plena setmana de les dones, i que no se m’entengui malament la cosa. Fins i tot al Consell d’Alcaldes d’Osona s’han rebatejat com a Consell d’Alcaldes i Alcaldesses d’Osona i estan ben cofois d’haver estat els primers a fer-ho. Tan fàcil com seria dir-ne Consell d’Alcaldesses. Tip com estic que els puretes de tot menys del que a ells els interessa transgredir critiquin aquells que, per pura voluntat de transgressió, també del llenguatge –o això és sagrat?– els ha donat per feminitzar alguns discursos. No confonguem feminitzar amb el ridícul nens i nenes, ciutadans i ciutadanes, i ara ja també alcaldes i alcaldesses. Al final, ni tanta transgressió és, ja que es tracta de feminitzar els mots que adjectiven el substantiu persones que, en català, és femení, no? Per tant, jo em quedo amb el Consell d’Alcaldesses, si volen, de les persones alcaldesses.

En tot cas, en plena eufòria feminista, m’amoïnaria més per la publicitat d’una discoteca de Vic que em fan arribar el jovent d’Arran Osona i que la CUP va dur al ple de dilluns (davant la impassibilitat més absoluta de l’equip de govern, sigui dit de passada). La tal discoteca, de nom Sunion, es proclama com a +14, o sigui que hi poden començar a anar la jovenalla de 14 anys. Doncs bé, per dissabte passat anunciaven una festa amb el suggestiu nom de “Guerra de sexes”. I afegien: “Noies vs Nois”. I no us perdeu els premis dels sortejos que servien de reclam. Els nois podien guanyar un iPad mini. No està malament. I les noies? Un any de perruqueria! I és que tothom sap que les noies això dels iPad no ho dominen gens, i els nois a la perruqueria no els veu el pèl. I mai millor dit. Em reconforta que el jovent polititzat de l’esquerra independentista també s’aturi en temes com aquests, que posin al mateix nivell l’alliberament nacional del social, però també la lluita feminista. I que combatin ja des de ben joves el consumisme que ens ha dut on som."